Bara fyra dagar kvar

I en månads tid har jag mer eller mindre genomfört dagliga noteringar om hur många dagar som återstår innan jag tar flyget mot sydliga breddgrader. Därför kan jag med viss nervositet konstatera att om enbart fyra dagar lämnar jag Sverige. Det börjar alltså brännas...

Men jag vill påminna om att facebook-gruppen "Fridlund goes to Italy" har skapats. Där kommer en panel diskutera vad jag ska göra under en veckas tid. Då jag inte är den som är den kommer jag att med viss spänd förväntan se vad jag kommer att göra för något.

Fotbollen - vilket lag ska jag heja på?

Nu är det som så att jag ska åka till en sporttokig stad där det finns två stora fotbollsklubbar att heja på. Därför dyker ju frågan upp: vilket lag ska jag heja på. Svaret blir faktiskt Inter. Anledningen till detta är att klubbens historia stämmer bäst in på min bakgrund för det sägs att medelklassen supportrar Inter och arbetarklassen stödjer Milan. Så, nu är det problemet ur världen och jag kan lägga energi på viktigare saker.

Nu är det mindre än en månad kvar

Klockan tickar snabbt iväg. Nu är det mindre än en månad kvar tills jag åker. Vingarna börjar växa sig till och jag kan knappt hålla mig kvar i Sverige.

Faktiskt kan jag avslöja att det finns två händelser som gjort att jag alltmer längtar bort. För det första: jag läste den resebok om Milano som farsan hade köpt. Den boken måste vara gjort av mint för jag kunde sluta drömma mig bort. För det andra: jag har pratat med rataractare från Siena och de kommer att välkomna mig in i deras klubb under den tid som jag är där.
 
Äventyret börjar alltså inte - men det börjar redan ta form.