Allt är klart

Nu är det äntligen klart - nu har beskedet kommit att jag är antagen till språkkursen i Italien. Som det ser ut nu kommer jag att tillbringa Augusti-månad med att lära mig italienska och kommer därefter att spendera resten av året vid Milano. Drömmen om att studera en termin utomlands har snart blivit uppfylld - jag är snart i Italien!

Detta är min inledning - och här avslöjar jag varför jag skriver bloggen

Trodde ni att jag skulle dra iväg med en vanlig, tråkig inledning? Knappast! Sådan är inte jag. Istället är jag mycket rörlig - och det är därför jag tänker sticka till Italien.

Italien är mitt livs mål. Där har jag velat studera riktigt länge.

Vem är det då som skriver här? Daniel Fridlund är svaret, och jag är ekonomstudent vid Högskolan Kristianstad. Jag skriver här för att marknadsföra nyttan och glädjen i att just studera utanlands.

Än så länge är det för få som gör det, tycker jag. Folk har varken tid eller pengar. Bullshit säger jag. Jag är, vilket ni kan se på min andra blogg, en fattig student. Det enda jag är rik på är upplevelser - och i Italien ska jag skaffa mig fett mycket sådant.

Vad vill jag göra i Italien då? Jag vill njuta av livet, festa hårt, få de bästa betygen och - träffa Berlosconi. Tänk er bara att jag gör det sista - att jag taggar honom och mig på facebook. Skulle vara toppen.

Vad ska jag skriva om i denna bloggen? Mina upplevelser, mina tankar om landet och mina iaktagelser av landsmännen. Men också lite dagboksanteckningar och annat skoj som kan tjäna som marknadsföring för mig och utalandsstudierna.

Lämnar jag ut för mycket av mig själv? Knappast. Här vill jag bara lyfta fram de positiva sakerna - det som jag vill minnas. Och jag vill bara minnas de goda sakerna.

Så häng kvar ett tag och se vad ni tycker om bloggen. Kanske blir ni stammisar - vem vet!