Det är faktiskt för varmt idag - och jag såg visst en celebritet

Nu har jag två gånger skämtat med kamrater om att det är för varmt i Italien. Dock är det så mycket mer än ren retsamhet för det är faktiskt sanning: jag smälter nästan ihjäl här. Ibland är det så varmt att man inte ens orkar gå en meter. Just denna dagen är en sådan dag. Solen steker människorna som spisens eld och min plan att besöka självs staden Siena gick om intet. Därför sitter jag än en gång vid datorn och surfar runt lite här och där. Men varför ska jag klaga? Jag ska ju gå ut ikväll och se matchen med stort M!

--------------------------

Förresten såg jag, för första gången i mitt liv, livvakter. Det var nämligen AC Milans ordförande som besökte staden. Jag tog inga kort på honom för jag visste inte vem det var tills någon "avslöjade" hans idenditet. Samtidigt var det fler kändisar från det laget som besökte staden men då jag är helt och håller analfabet vad gäller fotboll skulle jag inte känna igen dem ens om jag råkade stöta ihop med någon av dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback