Detta är min första tid i Italien

Om två dagar är det tre veckor sedan som jag anlände till detta avlånga land som heter Italien. Dock har jag ju inte berättat om vad som har hänt sedan dess. Därför tänkte jag ge en liten kort redogörelse om vad jag har gjort.

Först och främst anlände jag och min kompis kompis Ines till Bologna. Redan när vi steg av planet kände vi den enorma chocken som denna starka värme gav upphov till. Därför kände vi oss lite väl överklädda med våra för det skandinaviska klimatet passande kläder. Dock avhjälptes det rätt snabbt när en av mina gamla vänner Giuseppe som är från Italien plockade upp oss och körde oss till vandrarhemmet för att sen föra oss till själva stan. Han hjälpte oss förresten mycket den första dagen genom att översätta språket och sådana saker (här är det mer undantag än regel att folk snackar engelska) så han var verkligen guld värd. 

Dagen efter gick jag och Ines runt i Bologna och kollade runt lite där. Sedan träffade vi Giuseppe, hans italienska kompis och två tjejer från Schwitz som visst bara var på besök. Vi gick ut till en pub och hade en trevlig tid. 

På resans tredje dag tog Giuseppe oss alla till stranden och där solade vi hela dagen innan vi stack till en närliggande afterbeach-party. Det var riktigt och mycket skoj att vara där. 

Dagen efter åkte vi till Siena - och mer om det kommer en annan dag. Men tiden i Bologna var underbar (liksom hela denna resan) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback