En liten kopp starkt kaffe

Nu när jag sitter här på exakt samma plats som jag satt på förra gången som ett blogginlägg författades kommer mina tankar att handla om kaffe. Orsaken till detta är att jag numer är van vid den lilla koppen som utgör en kopp espresso. Tänk er själva vilken chock det är att inse hur det är att till och med kaffeautomater sprutar ut sig några deciliter svart vätska. Sedan blir man alltmer besatt av denna underbara sak. Man känner att den inte alls är stark - utan att det är en normal styrka. Ja, allt ändras här. Så när jag väl kommer tillbaka till Sverige kommer jag kanske inte kunna dricka vanligt bryggkaffe för det kommer inte vara tillräckligt starkt för att passa mina önskemål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback